همه چیز درباره خواص گوجه سبز | میوه ترش و خوشمزه بهاری چند صبحانه فوق العاده برای کودکان| راهنمای کامل صبحانه برای کودکان ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های خراسان رضوی جذب ۱۱ هزار معلم جدید در خراسان رضوی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ تسویه حساب معوقات حقوق بازنشستگان شروع شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | زمان اجرای همسان‌سازی با احکام جدید اعلام شد خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ | بازنشستگان منتظر خبر‌های خوش همسان‌سازی حقوق باشند (۸ خرداد ۱۴۰۳) کافه سگ‌ها در تهران پلمب شد + فیلم توقف پنج‌ساعته پرواز‌های بین‌المللی مهرآباد در روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ سؤالات امتحان علوم پایه نهم دانش‌آموزان را شوکه کرد اطلاعیه مهم تأمین‌اجتماعی: بیمه‌شدگان اطلاعات حساب خود را به‌روز کنند + لینک سایت پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان کشوری در برخی استان‌ها آغاز شد + جزئیات (۸ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام بیش از ۲۷ هزار جامانده نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زودتر اجرایی شود رکورد اهدای عضو در مشهد شکسته شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی ( ٨خرداد ١۴٠٣) | افزایش باد و بارش‌های رگباری در ساعات بعدازظهر رشد ۱۴۰ درصدی تعداد روز‌های دارای هوای پاک در مشهد اعمال‌قانون ۱۷۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۸ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار کوثر، میدان آزادی و پل ابوطالب در مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) ۴۰ نکته کاربردی برای صرف غذا در محل کار | آداب یک ناهار کاری
سرخط خبرها

برگزاری نمایشگاه ایران‌نوشت از ۶ شهریور تا ۱۰ مهر در مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۱۰۸۳
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
برگزاری نمایشگاه ایران‌نوشت از ۶ شهریور تا ۱۰ مهر در مشهد + فیلم
دبیر مجمع ایران‌نوشت در مشهد گفت: نمایشگاه ایران‌نوشت با همکاری آستان قدس رضوی از ۶ شهریور تا ۱۰ مهر از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین ارجمندپور امروز، ۴ شهریورماه، در نشست خبری نخستین نمایشگاه ایران‌نوشت مشهد، ویژه فروش مستقیم نوشت‌افزار‌های با کیفیت ایرانی و اسلامی که در مرکز همایش و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ایران‌نوشت از سال ۹۱ با دو تولیدکننده با این دغدغه شروع شد که ۸۰ درصد تولیدات و مواد مصرفی دانش‌آموزان و سبد خرید آن‌ها اجناس خارجی و با رویکرد‌های غیر فرهنگی و ناهنجار است.

وی افزود: مجمع ایران‌نوشت با فراز و نشیب‌های زیاد و سختی‌های فراوان توانست بالغ بر ۱۲۰ تولیدکننده را گرد هم بیاورد و این مجمع را ایجاد و نمایشگاه برگزار کند. در حال حاضر ۸۰ درصد تولید و لوازم مصرفی دانش‌آموزان ایرانی و ۲۰ درصد خارجی است. مجمع متشکل از تولیدکننده‌های استان‌ها و شهر‌های مختلف است که خراسان رضوی ۹ تولیدکننده در آن دارد. تولیدکننده‌های عضو مجمع از حیث تولید ایرانی و فرهنگی هستند و بالغ بر ۸۰ درصد تولیدکنندگان در این نمایشگاه حضور دارند.

ارجمندپور با بیان اینکه مرکز اصلی برگزاری نمایشگاه تهران است که امسال نهمین نمایشگاه برگزار می‌شود، عنوان کرد: امسال مجمع ایران‌نوشت تصمیم گرفت این نمایشگاه‌ها را به صورت همزمان در شهر‌های بزرگ و کلان‌شهر‌ها برگزار کند. برگزاری همزمان این نمایشگاه در تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، یزد، قم و اصفهان در شهریور برگزار می‌شود. با همکاری آستان قدس این نمایشگاه از ۶ شهریور تا ۱۰ مهر از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در مشهد برگزار می‌شود.

دبیر مجمع ایران‌نوشت در مشهد گفت: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه‌های ایران‌نوشت برگزاری به صورت هایپرمارکتی است که غرفه وجود ندارد و نمایشگاه در واقع یک فروشگاه متمرکز یکپارچه متشکل از تولیدات تمام تولیدکنندگان ایرانی و اسلامی است، البته اطلاعات تولیدکنندگان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ تولیدکننده در رسته‌های مختلف حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: از نظر قیمت به این دلیل که فروش بدون واسطه اتفاق می‌افتد بسیار قابل رقابت با بازار است و مخاطبان نیز می‌توانند محصولات را با ۱۰ درصد تخفیف خریداری کنند. قیمت محصولات از کلی‌فروشی ۱۰ درصد و از بازار ۲۵ تا ۳۰ درصد پایین‌تر است. از هزینه تمام شده تولید تا مصرف ۶۰ درصد فاصله قیمت وجود دارد که ما واسطه‌هایی که باعث این اختلاف می‌شوند را حذف کردیم.

ارجمندپور با اشاره به اینکه مشارکت‌کنندگان مهم این نمایشگاه آستان قدس، سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، آموزش‌وپرورش و معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) هستند، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های اساسی ایران‌نوشت در ارتباط با تولیدکننده‌ها کیفیت محصولات است. در این نمایشگاه کالای باکیفیت عرضه خواهد شد. در ۳۰ روز نمایشگاه ۳۰ رویداد داریم.

دبیر مجمع ایران‌نوشت در مشهد اضافه کرد: پویشی به نام همه حاضر نیز در نمایشگاه برگزار می‌کنیم که غرفه‌ای وجود دارد و مخاطبان می‌توانند کالا‌هایی که خریداری کردند را در این پویش به نیازمندان تقدیم کنند. برنامه‌های جانبی در نمایشگاه به طور رایگان در نظر گرفته شده که کانون پرورش فکری نظارت و انجام آن را برعهده دارد.

هر مجموعه دیگری تولیدات ایرانی داشته باشد، فضای نمایشگاه را در اختیارشان قرار می‌دهیم

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم هر مجموعه دیگری نیز در حوزه تولیدات ایرانی باشد در صورت خالی بودن فضای نمایشگاه در اختیارشان قرار می‌دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر خالقی هم در نشست خبری نخستین نمایشگاه ایران‌نوشت مشهد اظهار کرد: آستان قدس در راستای منویات مقام معظم رهبری، شعار سال و دستورات تولیت آستان قدس سیاست راهبردی را در حوزه نمایشگاه، حمایت از مجموعه‌ها و کالا‌های ایرانی گذاشته و در چند ماه گذشته چندین نمایشگاه و رویداد را برگزار کرده است.

وی بیان کرد: آخرین مورد نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی است. سال گذشته نیز گروه دیگری نمایشگاه نوشت‌افزار را برگزار کردند. ما در مرکز ارتباط و رسانه تمام هم و غم خود را بر این قرار دادیم که در بحث کارآفرینی، رشد تولید و حمایت از محصولات ایرانی تولیدات متنوعی داشته باشیم و این تولیدات را به کار بگیریم.

خالقی با بیان اینکه نمایشگاه در مکانی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع برگزار می‌شود، عنوان کرد: ۶۰ درصد ابن مساحت نمایشگاه و بقیه انبار و تجهیزات است. تجهیزات متعددی را در اختیار برگزارکنندگان نمایشگاه قرار دادیم. بیش از ۱۰۰ کانتر و میز در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. این نمایشگاه، نمایشگاه نوشت‌افزار آستان قدس نیست، بلکه مربوط به ایران‌نوشت است و ما میزبان آن‌ها در فضای نمایشگاهی هستیم.

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی ادامه داد: بابت این فضای نمایشگاهی و تمام امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزات تنها صلوات گرفتیم. اعلام آمادگی می‌کنیم هر مجموعه دیگری نیز در حوزه تولیدات ایرانی باشد در صورت خالی بودن فضای نمایشگاه در اختیارشان قرار می‌دهیم.

در ادامه علی مسافری، رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، اظهار کرد: ما در این رویداد به عنوان تسهیلگر حضور داریم. هر اتفاقی که بتواند در شهر مشهد فضایی را برای تسهیل استفاده شهروندان از ظرفیت‌ها فراهم کند، همراهی می‌کنیم.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی شهری را در اختیار برگزارکنندگان قرار خواهیم داد. دنبال این هستیم تمام مردم از این ظرفیت مطلع و بهره‌مند شود. امکان مقایسه و انتخاب گزینه‌های متعدد در یک محل فرصت مناسبی برای شهروندان است. تلاش می‌کنیم از طریق باشگاه‌های مخاطب‌محور و فرهنگسرا‌ها از مردم دعوت کنیم. در هماهنگی مسائل مربوط به حمل‌ونقل نیز کمک می‌کنیم. بابت این اقدامات هزینه‌ای برای مشارکت دریافت نکردیم.

رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای برای آغاز سال تحصیلی و مهر‌ماه داریم، تصریح کرد: در سازمان فرهنگی بخشی به نام حوزه انتشارات شهر بهشت داریم که بررسی و رصد ظرفیت‌های بومی در حوزه محصولات متنوع فرهنگی از جمله نوشت‌افزار ابلاغ شده است. اگر ایران‌نوشت محصولات خود را ارائه دهد در تمام فروشگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط فضایی را براق ارائه محصولات فراهم می‌کنیم.

گفتنی است نخستین نمایشگاه «ایران نوشت» مشهد، ویژه فروش مستقیم نوشت افزارهای با کیفیت ایرانی و اسلامی، با هدف حمایت از تولیدکننده ایرانی و ترویج استفاده از نمادها و الگوهای فرهنگی از ۶ شهریورماه امسال به مدت یکماه در مرکز همایش و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی باب‌الجواد(ع) مشهد دایر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->